Мізіна Олена Володимирівна
Життя-це
постійний екзамен. Кожна життєва ситуація-це тестування розуму,швидкості
реакції,духовних сил,якостей характеру.
Мізіна Олена Володимирівна
1978р.народження
2000р.закінчила Полтавський державний педагогічний університет ім..В.Г.Короленка
Освіта – вища, спеціальність «Початкове навчання»
Посада – вчитель початкових класів
Стаж – 12 років
Місце роботи – Верхньоланнівська ЗОШ I –II-ступенів
Категорія – спеціаліст I категорії
Проблема, над якою працює вчитель: «Формування інтелекту молодших школярів шляхом впровадження технології розвитку інтелектуальних здібностей»
Життя-це постійний екзамен. Кожна життєва ситуація-це тестування розуму,швидкості реакції,духовних сил,якостей характеру. Тому я вважаю,що формувати культуру творчого мислення, уміння в новій для себе ситуації самостійно побачити і визначити проблему,висунути власні гіпотези,обґрунтувати їх і запропонувати ефективне вирішення,що приводить до успіху-основне завдання сучасної освіти. Своїм життєвим кредом я вважаю слова В.О.Сухомлинського: «Щоб відкрити перед учнями іскорку знань,учителю треба ввібрати в себе море світла,ні на хвилю не відходячи від променів вічно сяючого сонця знань». Тому основними принципами моєї роботи є:вчити дітей світло і радісно;забезпечення позитивної атмосфери в дитячому колективі для досягнення спільних цілей;усвідомлення дитиною цінності зроблених нею і колективом умовиводів;можливість вільно висловлювати думку і вислухати свого товариша;вчитель не є засобом «похвали і покарання»,а порадником,помічником,який не передає знання,а вчить міркувати,робити висновки, відстоювати свою позицію.
Все це можливо завдяки ТРІЗ (технології розвитку інтелектуальних здібностей),яка включає в себе поєднання технологій:особистісно-зорієнтованого навчання, ТРВЗ (технології розв’язання винахідницьких задач); навчального співробітництва,проблемного та розвивального навчання,ігрових та інтерактивних технологій. Знання внутрішнього світу кожної дитини,її ідеалів,життя поза школою та тісний взаємозв’язок з батьками допомагає створити «ситуацію успіху» для кожної дитини, якнайповніше розкрити її таланти і здібності, адже: «Кожна дитина повинна піднятися на свою маленьку вершину». Робота над проблемою розвитку інтелектуальних здібностей дала змогу мені розробити практичну систему по формуванню «сильного» мислення і вихованню творчої особистості,здатної продукувати власні ідеї,підготовленої до вирішення складних проблем у різних сферах діяльності. З раннього дитинства дитину потрібно вчити системно думати про об’єкти навколишнього світу,розв’язувати творчі задачі,придумувати казки,вірші,загадки. Тому свою роботу я починаю з дошкільного віку. Проводячи з батьками заняття-тренінги, лекції, диспути, тестування, конференції, розповідаю як потрібно розвивати інтелект, використовую спеціальні вправи - аутотренінги, пам’ятки для батьків. Ще з дитсадка діти користуються спеціальними зошитами,які містять розвивальні вправи,тести на розвиток всіх видів пам’яті, уваги, уяви, приймання, мислення, мовлення. Ця робота продовжується і в початковій школі. Поряд зі звичайними зошитами використовуються і спеціальні («Розвивальні завдання для початкової школи») як під час уроку, так і в позаурочний час. Свою систему роботи будую в основних напрямках: ЖСТО(життєва стратегія творчої особистості), РТВ(розвиток творчої уяви), закони розвитку систем. Програма курсу включає такі розділи:
Увага і спостережливість: виявлення деталей побаченого, спільного і відмінного, позитивних і негативних ознак, з’ясування властивостей предметів;
Уява і фантазування: ланцюжок асоціацій, фантастична добавка,входження в роль того чи іншого явища чи предмета;
Комунікативно – творчі здібності: складання діалогів, творів, переказів, загадок, віршів, казок, сценаріїв;
Пам'ять: зорова, слухова, рухова, словесно - логічна, механічна;
Мислення:швидкість,гнучкість,креативність,точність,критичність,конструктивність,логічність;
Творчість: літературна, художня, організаційна, технічна.
Поєднання інноваційних технологій, які я використовую, та нестандартних методів (наукова творчість, мистецтво визначень, метод суперечностей, міркування за аналогією, алгоритм розв’язку творчих завдань) і типів уроків (уроки – подорожі, казки, змагання, диспути і т.д.) сприяє високому рівню засвоєння знань дітьми,підвищує пізнавальну активність, сприяє формуванню концепції «соціальної значимості». В позакласній роботі важливе місце відводиться інтелектуальним іграм, що сприяють формуванню активної, творчої, креативної особистості, яка поважає думку інших та вміє конструювати взаємодію.